nieuws

AH-label puur&eerlijk misleidt

Nieuws

Voedselwaakhond Foodwatch gaat actievoeren tegen Albert Heijn. Volgens de organisatie misleidt de supermarktketen consumenten met het puur&eerlijk-label op verschillende voedingsmiddelen, waaronder vlees.

Het zou consumenten het idee kunnen geven dat ze gezond bezig zijn, maar in de producten zitten volgens Foodwatch veel onnodige suikers, zout en smaakversterkers. ‘Ze zijn absoluut niet – zoals Albert Heijn op de eigen website aangeeft – met ‘extra zorg voor mens, dier, natuur of milieu geproduceerd, geteeld of ingekocht’, maar bevatten smaakversterkers, E-nummers, dieronvriendelijk vlees of melk uit de bioindustrie’, aldus Meike Rijksen, hoofd campagnes van Foodwatch. De voedselwaakhond roept mensen op om via e-mails de supermarktketen op zijn verantwoordelijkheid te wijzen. Ook wordt er vanaf woensdag een socialmedia-offensief gestart tegen het label. ‘We willen mensen bewust maken van de misleiding rond het label. Maar het zou het mooiste zijn als de supermarkt deze claim alleen maar zet op producten die écht puur en eerlijk zijn’, zegt Rijksen.

Albert Heijn laat in een reactie weten de aantijgingen van Foodwatch onjuist en onterecht te vinden.’Albert Heijn heeft bewust gekozen voor één overkoepelend merk omdat consumenten door het grote aantal keurmerken door de bomen het bos niet meer zagen’, zo meldt een woordvoerder.

Bron: ANP


Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels