nieuws

Actie Pink Ribbon: ‘Onderzoek is BROODnodig

Nieuws

Gb Plange, Beko Nederland BV, Bakeplus en Pink Ribbon organiseren voor Stichting Pink Ribbon in oktober, de borstkankermaand, een grote consumentenactie: ‘Onderzoek is BROODnodig’.

Actie Pink Ribbon: ‘Onderzoek is BROODnodig

Doel is om samen met de ambachtelijke bakkers zoveel mogelijk broden te verkopen en daarmee geld in te zamelen voor Pink Ribbon. Met de opbrengst financiert Stichting Pink Ribbon onderzoek. De actie vindt exclusief plaats bij ambachtelijke bakkers. ‘Veel van hun klanten en medewerkers zijn vrouwen in de leeftijd tussen 35 en 55 jaar. Dit is de groep vrouwen bij wie borstkanker doodsoorzaak nummer 1 is. Naast onze liefde voor het ambacht is deze keuze dan ook een logische’, aldus initiatiefnemer Monique de Deugd van Gb Plange. ‘Mooi meegenomen is, dat de actie het positieve en sympathieke imago van de ambachtelijke bakkerij verder versterkt’, vult Rob Steur van Beko Nederland BV aan. Wij denken met de retorische vraag ‘Voor wie koop jij dit brood?’ als actieslogan veel mensen écht aan te spreken.’

Actiepakket: Voor wie koop jij dit brood?

Het actiepakket bevat het kenmerkende roze lintje voor op de bedrijfskleding van de winkelmedewerkers. Ook wordt er een sjabloon van het lintje meegeleverd om de meergranen actiebroden te decoreren. Verder bestaat het promotiepakket uit een vlaggenlijn, posters, plafondplaten, flyers, wobblers en een Pink Ribbon-sticker. Van ieder verkocht actiebrood gaat 25 cent naar Stichting Pink Ribbon. Het doel van de actie is om enkele tienduizenden euro’s op te halen. Om een zo hoog mogelijke opbrengst voor Pink Ribbon te bereiken, werken de buitendiensten van Gb Plange, Beko Nederland BV en Bakeplus tijdens de actie nauw met elkaar samen. Bakkers, die mee willen doen, kunnen bij hen alle informatie over de actie te krijgen.

Consumenten beslissen mee

Consumenten kunnen via de website van Pink Ribbon zelf aangeven waaraan ze het geld willen doneren: aan onderzoek tegen uitgezaaide borstkanker of onderzoek tegen overbehandeling. In februari 2014 kent Pink Ribbon de donaties toe aan deze twee onderzoeksgebieden. Laten klanten hun e-mailadres achter, dan maken ze bovendien kans op een bakkersfiets.

 


Volg voor verdere informatie zie ook de komende nummers van Bakkerswereld.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels