nieuws

Verkiezing Leerbedrijf van het Jaar 2015 Bakkerij gestart

Nieuws

Deze week start de campagne voor de verkiezing Leerbedrijf van het Jaar 2015 Bakkerij. De verkiezing is een initiatief van Kenwerk en de sociale partners in de sector.

Verkiezing Leerbedrijf van het Jaar 2015 Bakkerij gestart

Alle erkende leerbedrijven worden opgeroepen zich voor deze verkiezing aan te melden en daarmee het belang van leren in de beroepspraktijk te benadrukken.

Praktijk

De verkiezing onderstreept het belang van goede leerbedrijven voor de bakkerij. De waarde van leerbedrijven wordt op deze manier extra onder de aandacht gebracht. Praktijkbegeleiders en ondernemers van leerbedrijven uit het hele land kunnen met de verkiezing Leerbedrijf van het Jaar 2015 Bakkerij hun talent tonen.

De commissie Leerbedrijf van het Jaar Bakkerij: “Erkende leerbedrijven zijn een voorbeeld voor goede praktijkopleiding en helpen jonge vakmensen op weg in de bakkerijbranche. Ieder leerbedrijf in de bakkerij, zowel grote als kleine bedrijven, kan zich kandidaat stellen voor de verkiezing. Belangrijke criteria zijn of het leerbedrijf een duidelijk en stimulerend opleidingsbeleid kent en een goed arbeidsklimaat heeft. Het gaat om de inzet en kwaliteit van het leerbedrijf. Met deze verkiezing kan een leerbedrijf laten zien wat het waard is.” De tien beste leerbedrijven ontvangen op schrift een rapportage over de staat van het opleiden als leerbedrijf.

Aanmelden

Ondernemers, medewerkers en/of leerlingen van leerbedrijven kunnen zich aanmelden tot 1 november 2014. Na aanmelding is het aan de leerbedrijven om de verkiezingscommissie (vertegenwoordigers van de werkgevers- en werknemersorganisaties en Kenwerk) te overtuigen van hun opleidingskwaliteiten. Van alle inzendingen krijgen de tien beste bedrijven een audit. Hiervan gaan drie genomineerde leerbedrijven door naar de laatste ronde. Tijdens deze laatste ronde krijgen de leerbedrijven de mogelijkheid zichzelf te presenteren aan de commissie tijdens een presentatieronde. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de MBO Kampioenendag in april 2015.

Meer informatie over de campagne staat hier.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels