nieuws

Eigenzinnig bakt beste appelflap van Tilburg

Nieuws

De appelflap van Bakkerij Eigenzinnig aan de Molenbochtstraat is in de Rooi Pannen verkozen tot ‘Beste appelflap van Tilburg’. De appelflap kreeg een ‘genietscore’ van 7,9. ‘Het is een knapperige appelflap waarbij de samenstelling mooi in balans is. Een gelijkmatige zachte vulling met een lekkere kaneelgeur en smaak. Absoluut een aanrader’, oordeelde de jury.

Eigenzinnig bakt beste appelflap van Tilburg
De oorkonde die hoort bij de knapperigste appelflap. Foto's RBM

De wedstrijd is georganiseerd door de Genietgroep, een initiatief van ondernemer Rolph Adriaansen. In de jury zaten Ralph Blaakenburg (chefkok Auberge du Bonheur), Theo Bierens (Sandra’s Groente en Fruit), Gert Brunink (Bioloog/ecoloog en nachtburgemeester), Els Herrenberg (foodblogger), Pepijn Boer (docent horeca Rooi Pannen) en Puck Kimpel (student horeca Rooi Pannen). De zeven finalisten waren Boulanger Artisanal, Bakkerij Eigenzinnig, Kiosk, Bakkerij Schellens, PLUS, Bakkerij Van Iersel en Bakkertje Bol.

Gisteren ontving de winnaar uit handen van Rolph Adriaansen, directeur van de Genietgroep in Tilburg.

Genietscore

Het afgelopen kwartaal heeft de Genietgroep alle in Tilburg beschikbare appelflappen samen met diverse inwoners van de stad getest. De zeven appelflappen die bij deze voorrondes de beste scores kregen, zijn vervolgens doorgegaan naar de finale van dinsdag. Aan de hand van een sensorisch onderzoek, waarbij een product op alle zintuigen wordt getest en een genietscore, zijn alle finalisten nogmaals beoordeeld. De genietscore is een score die aangeeft in welke mate iemand van de appelflap genoten heeft en de behoefte voelt om deze ervaring te delen.

Genietgroep

Het motto van de Genietgroep is ‘Genietende mensen tellen voor twee’. Als je mensen vraagt waar zij van genieten, dan vertellen zij daar met veel enthousiasme en trots over. Deze kracht kun je op allerlei gebieden inzetten. De Genietgroep legt de focus op het genieten van diverse doelgroepen, zoals bewoners, medewerkers, klanten en werkzoekenden. Het resultaat is een hogere betrokkenheid en meer resultaat!

 

Bekijk hier het filmpje

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels