nieuws

Internetassortiment AH groter dan in winkels

Nieuws

Albert Heijn gaat online veel meer assortiment aanbieden dan in de winkels. Volgens Adriaan Thierry, verantwoordelijk voor marketing en e-commerce bij Albert Heijn, zal de webwinkel over een tijdje online veel meer verkopen dan in de winkels aan aanbod ligt.

Internetassortiment AH groter dan in winkels

‘Speciale pasta’s, glutenvrije producten, speciale olijfolies, natriumarme producten.’ De uitbreiding van het assortiment is mogelijk door ingebruikname van het nieuwe slow movers distributiecentrum in Almere. Vorig jaar is het assortiment al verdubbeld tot 22.000 producten.


Winst na jaar

In het interview dat de Volkskrant heeft met Thierry staat dat het bezorgen van boodschappen in een gebied geld oplevert als het één jaar draait. Het afhalen van boodschappen is meteen winstgevend. AH werkt aan het genereren van boodschappenlijstjes voor de klant. Thierry: ‘Als je elke week drie pakken melk gebruikt, kunnen wij het toch op je boodschappenlijstje zetten?


Oplossingen

AH denkt ook aan het bieden van oplossingen in plaats van het leveren van boodschappen. ‘Je kunt bijvoorbeeld aangeven dat je wel zin hebt in vis maar dat je ook nog tomaten en sla in je koelkast hebt liggen. Dan kunnen wij uit 13.000 recepten van Allerhande toch goede suggesties doen?’ Volgens Thierry kunnen op die manier dagmenu’s of weekmenu’s worden samengesteld. Waarbij alle ingrediënten en het recept worden bijgeleverd en waarbij rekening wordt gehouden met de dieetwensen en smaakvoorkeuren. ‘Dat gaat de komende twee jaar allemaal gebeuren.’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels