nieuws

Albert Heijn start brood-offensief

Nieuws

Albert Heijn start een brood-offensief. Dit moet enerzijds concurrenten als Lidl tegenwicht bieden en anderszins marktaandeel bij ambachtelijke bakkers weghalen.

Albert Heijn start brood-offensief
Foto Peter Roek

In de supermarkten van Albert Heijn gaat de verkoop van kleinbrood op de schop. Albert Heijn kiest voor dezelfde aanpak als Lidl en Coop. In de winkels komen doorzichtige kunststofbakken met diverse broodjes en croissants, die klanten zelf met een broodtang per stuk kunnen pakken. Momenteel zijn deze broodjes bij AH alleen voorverpakt te koop, meestal per twee stuks.

Ook wat het prijsniveau betreft zou AH concurrent Lidl volgen. ‘Er is ruimte voor een scherp geprijsd croissantje’, liet een supermarktmanager het nieuwsblad Distrifood weten.

Albert Heijn start in week 20 met de nieuwe aanpak in de winkels die het meest up to date zijn. Na de zomer volgen de andere winkels van de keten.

Liefde&Passie

Daarnaast gaat AH fors inzetten op het Liefde&Passie-brood. Daarvoor komen verbeterde recepturen beschikbaar en wordt het assortiment uitgebreid. Het Liefde&Passie-concept is een wapen tegen de bakker.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels