nieuws

Stichting Ambachtelijke Bakkerij krijgt vorm

Nieuws

De eerste contouren van de Stichting Ambachtelijke Bakkerij krijgen vorm. De organisatie werkt aan een interactieve website en een seizoensmagazine, dat om de drie maanden verschijnt.

Stichting Ambachtelijke Bakkerij krijgt vorm
Bakkers kunnen informatie van de site bijvoorbeeld aanwenden om klanten te informeren. Foto ANP

Het magazine kan als geheel of in delen door de deelnemende (banket)bakkers worden gebruikt. Dit kan in print, maar ondernemers kunnen ook de informatie ook op hun eigen website en Facebook-pagina plaatsen. Zo kan iedere (banket)bakker op zijn eigen manier informatie verstrekken aan klanten over diverse onderwerpen. Er wordt onder meer aandacht besteed aan: achtergrondinformatie over producten, voeding en voedselveiligheid, recepten voor thuisbakkers.

Nieuw hierbij is dat deelnemende bakker zelf afzender is van de informatie en zichzelf als lokale smaakheld kan profileren.


Website
De website wordt opgezet als een praktijkinstrument met een grote verscheidenheid aan onderwerpen. De informatie is gebruiksklaar en kan naar eigen inzicht door de deelnemende bakker worden ingezet, ook als voorlichting aan de klant. Dit gebeurt niet alleen in tekst, maar ook met foto’s en korte filmpjes.
De Stichting Ambachtelijke Bakkerij presenteert zich 23 en 24 maart op de Bakkersvak in Autotron Rosmalen. De betrokken initiatief-nemers van de stichting zijn Bakeplus, Beko, Civoba, Tink en de NBOV.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels