nieuws

Agrimarkt richt brood in op eetmomenten

Nieuws

Agrimarkt heeft de broodafdeling in al zijn vestigingen vernieuwd. De veranderingen zijn de afgelopen week doorgevoerd.

Agrimarkt richt brood in op eetmomenten

Dat bevestigt commercieel directeur Wilfred van Elzakker van de regionale supermarktketen in een gesprek met Distrifood.  Een van de meest opvallende vernieuwingen in de broodafdeling is de verbeterde segmentering. Een deel van het assortiment in de bakkerij is nu gericht op de verschillende eetmomenten. ‘Klanten zien een duidelijke verdeling tussen producten voor het ontbijt, de lunch en tussendoortjes.’

Nieuw topsegment

Daarnaast heeft de supermarktketen voor zijn klanten een nieuw topsegment broden geselecteerd. Van Elzakker: ‘We hebben meer ruimte gemaakt voor de betere broodsoorten en het ultraverse brood, dat wat we zelf snijden.’ Verder is er in de broodafdeling van Agrimarkt meer plaats gemaakt voor speciale streekconcepten. Daarbij gaat het niet 
alleen om broden, maar tevens om cakes en koeken.

Ook is er veel veranderd aan de presentatie van de broodsoorten. ‘In het verleden presenteerden we producten in kratten, maar die hebben we verwijderd’, zegt Van Elzakker. ‘We maken in plaats daarvan nu gebruik van draadstellingen. We hebben de broodmeubels aangepast, je ziet nu in de winkels lagere verrijdbare meubels. Deze veranderingen verbeteren de beleving.’ Het aantal broodproducten is ook vergroot. Zo is er tevens meer ruimte gemaakt voor de categorie thuisafbak. De broodafdeling in de vijf vestigingen is in drie dagen omgebouwd. (Bron: Distrifood)

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels