nieuws

Workshop MPG Noord en Dawn Foods ‘leerzaam en inspirerend

Nieuws

‘Leerzaam en inspirerend’, dat was de workshop ‘Verbinden, Verleiden & Verrassen’ van Marketing Product Groep (MPG) Noord in samenwerking met Dawn Foods. De middag stond in het teken van anders denken en doen. Het thema werd bij Beko Noord in Meppel door Dawn Foods uitgebreid met twee extra V’s, die van ‘Verkennen’ en ‘Verankeren’.

Workshop MPG Noord en Dawn Foods ‘leerzaam en inspirerend
Pastry Chef Lars Vierhout demonstreerde diverse technieken. Foto: MPG Noord / Dawn Foods

‘Aan de orde kwamen zaken als hoe u het denkproces opstart voor het ontwikkelen van nieuwe producten’, aldus de organisatoren van de workshop. ‘Hoe verkent u het veld van smaakcombinaties en hoe verankert u deze smaakverkenningstocht in een fysiek nieuw stukje patisserie?’ Zo werden handvatten aangereikt voor het ontwikkelen van nieuwe smaakcombinaties, nieuwe decoraties en het creëren van spanning in structuur.

Mindmappen

Daarnaast ging men ook oefenen met culinair mindmappen. Pastry Chef Lars Vierhout demonstreerde diverse technieken en creëerde een beleving van een boswandeling door tijdens de proeverij een speciale film met geluiden uit het bos te draaien.

Verkenningstocht

De deelnemers aan de workshop werden voorafgaande aan de Dawn Inspiratie Dag zelf al op verkenningstocht gestuurd en moesten een friandise inleveren met rode bessen(smaak) als middelpunt van de smaaksensatie, gecombineerd met twee andere verrassende smaken, maar wel in een perfecte balans. De producten werden gekeurd door een vakjury en door een consumentenjury. Bakkerij Steenbergen uit Ruinen was de winnaar. Roger en Aline Steenbergen kregen naast een oorkonde en bokaal ook een prachtige stolp inclusief taartplateau overhandigd.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels