nieuws

Open dagen speerpunt voor Voorlichtingsbureau Broood

Nieuws

Open dagen werken. Het Voorlichtingsbureau Brood heeft de actie ‘Kom erbij in de bakkerij’ opgezet en gaat die individueel ondersteunen in plaats van landelijk. Bakkers in het hele land vinden een open daag een goed idee, maar hebben uiteenlopende voorkeuren voor de data waarop.

Open dagen speerpunt voor Voorlichtingsbureau Broood

Uit een eerdere enquête onder 110 bakkers blijkt dat die een open dag een goed idee vinden om hun klanten een kijkje in de bakkerij te geven. Veel bakkers organiseren zo’n open dag zelfs vaker. Maar elke bakker hanteert een eigen planning. De één ziet meer brood in een open dag rondom de feestdagen, de ander kort voor de zomer en een derde in de week van Het Nationaal Schoolontbijt.

Draaiboek, persberichten en tips

Onder de campagneleus ‘Kom erbij in de bakkerij’ heeft het Voorlichtingsbureau Brood materialen ontwikkeld om open dagen in bakkerijen te ondersteunen. Er is o.m. een campagnelogo, een compleet en gedetailleerd draaiboek, voorbeeldpersberichten en lijstjes met tips & tricks om de lokale en regionale media te bereiken.

Iedere ambachtelijke brood- en banketbakker en industriële bakker kan er gebruik van maken.

Meer informatie

In het handboek staan veel ideeën om klanten de vele facetten van het bakkersvak te laten beleven. Van een klantontbijt, promotie van bakkersopleidingen tot demonstratievoorbeelden toe.

Voor meer informatie mail: brood@nbc.nl

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels