nieuws

Bakker Den Butter houdt enquête onder klanten

Nieuws

Bakker Den Butter blijft groeien. De inmiddels 10 winkels verschillen behoorlijk van elkaar. Algemeen Directeur Bram van der Lee: ‘Eerst in gesprek gaan met de klanten en dan blijkt dat iedere locatie een ander assortiment vraagt.

Bakker Den Butter houdt enquête onder klanten

Het runnen van een traditionele bakkerswinkel wordt steeds moeilijker. Wil een bakker anno 2013 overleven zal hij zich moeten ‘superspecialiseren’ vindt Bram van der Lee (foto) van Echte Bakker den Butter. Een huis-tuin- en keuken assortiment met doorsnee brood is lang niet meer afdoende. Dat wordt steeds duidelijker stelt hij. ‘Het moet een traktatie zijn om bij de bakker te komen. Dat kan door te luisteren naar de klant. Zelfs in tijden van crisis wil die best betalen voor kwaliteit en de supermarkt links laten liggen. Maar dan moet wel aan de specifieke wens worden voldaan.’

Den Butter, met vestigingen in en rond Leiden, nam in april bakkerij Thijssen aan de Hogewoerd in Leiden over. ‘We zijn in gesprek gegaan met klanten en hebben onder hen een enquête gehouden. Er bleek behoefte aan desembroden.’

Lees het hele artikel in Bakkerswereld van 18 januari.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels