nieuws

http://www.bakkerswereld.nl/nieuws/bakkerijbranche-start-grote-volkorenactie-9363.html

Nieuws

Volkoren komt naar je toe dit najaar. Vanaf september start de campagne “Wat je ook doet, volkoren is altijd goed”.

http://www.bakkerswereld.nl/nieuws/bakkerijbranche-start-grote-volkorenactie-9363.html

In opdracht van onder andere de NBOV en de Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij (NVB) slaan het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC), Voorlichtingsbureau Brood en het Voedingscentrum samen met alle Nederlandse bakkers de handen ineen om Nederland te laten zien dat brood niet alleen lekker, maar ook gezond is. Met in de hoofdrol volkorenbrood!

Kenmerk
Vaak denken klanten hoe donkerder het brood, hoe gezonder. Om consumenten te helpen volkorenbrood te herkennen, is het kenmerk ‘100% VOLKOREN’ ontwikkeld. Dit officieel geregistreerde kenmerk is bedoeld voor alle broodproducten die van de hele graankorrel zijn gemaakt. U kunt dit kenmerk gebruiken op uw broodverpakking, als ouwel of in uw reclame-uitingen. Download het kenmerk op volkoren.nbc.nl.

Promotiepakket

Voor de winkels zijn gratis promotiepakketten beschikbaar. De bakker betaalt alleen de verzendkosten.

Training

Het NBC start in september een online volkorentraining voor winkelmedewerkers. Voor bakkers is de training ‘Variëren met Volkoren’ ontwikkeld. Een baktraining met twaalf graansoorten, gegeven door Frank van Eerd van de Bisschopsmolen in Maastricht.

Toolbox
In het najaar komt een speciale ‘volkoren toolbox’ beschikbaar. Hierin worden de technische aspecten van volkoren in combinatie met het thema gezondheid verder uitgelicht. Tijdens regiobijeenkomsten besteedt de NBOV hieraan meer aandacht en aan de manier waarop de bakker de opgedane kennis effectief kan inzetten bij de verkoop.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels