nieuws

V&D: La Place essentieel voor groei

Nieuws

AMSTERDAM – Restaurantketen La Place is voor warenhuisketen V&D ‘de ruggengraat in de weg omhoog’.

V&D: La Place essentieel voor groei

AMSTERDAM – Restaurantketen La Place is voor warenhuisketen V&D ‘de ruggengraat in de weg omhoog’.

Dat zegt V&D-topman Mark McKeon in een gesprek met De Financiële Telegraaf. ‘In 2011 waren de restaurants verantwoordelijk voor 20 procent van onze totale omzet’, zegt McKeon in de krant. V&D heeft het zwaar.

In 2011 draaide het concern een nettoverlies van €7,1 miljoen, bij een omzet van €648 miljoen. De komende jaren opent V&D twee nieuwe vestigingen. Ook komen er elk jaar tien nieuwe La Place-vestigingen bij.

Vernieuwingen
Vorig jaar werd V&D voor ongeveer €70 miljoen door Maxeda verkocht aan investeringsmaatschappij Sun Capital. Volgens Mc Keon zal er in de nabije toekomst niet alleen in expansie, maar ook in vernieuwingen van de formules worden geïnvesteerd. ‘Wat dat betreft zijn we heel erg blij met de overname door Sun. Ze denken vanuit hun internationale kennis met ons mee en blijven bereid te investeren.

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels