nieuws

Bake Five verbetert communicatie

Nieuws

Bake Five verbetert de communicatie tussen retailers en bakkerijen. De implementatie van een Gateway concept bij is afgerond. Leverancier is Descartes Systems Group.

Bake Five verbetert communicatie

Het Gateway concept omvat het compleet outsourcen van elektronische communicatie. Vanuit een centrale omgeving wordt zowel het transport als de vertaling van alle EDI berichten geregeld. Dagelijks vers brood in de supermarkten is de kernactiviteit van Bake Five. ’Wij verzorgen voor zo’n 1.300 locaties in Nederland dagelijks vers brood en banket. Om dit zo efficiënt mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van EDI communicatie’, vertelt John Korse Manager ICT van Bake Five. ‘Het berichtenverkeer tussen Bake Five, de vijftien aangesloten bakkerijen en haar klanten is complex en de laatste jaren flink toegenomen. Dat dit vlekkeloos verloopt is cruciaal en kritisch voor de bedrijfsvoering en de relatie met onze klanten. Daarom hebben wij gekozen voor het Gateway concept van Descartes. De samenwerking met Descartes is in de loop van de jaren geïntensiveerd, doordat er snel en proactief gereageerd wordt op onze vragen en situatie. Dat is precies wat wij nodig hebben voor onze dienstverlening richting onze klanten.’

Bake Five vormt de spil in alle communicatie (orders, pakbonnen en facturen) tussen de verschillende retailers en de bakkerijen. Berichten worden niet alleen 1 op 1 doorgezet naar een bakkerij, maar berichten worden ook tussen de bakkerijen onderling uitgewisseld. Zo kunnen de bakkerijen hun productie optimaal benutten. Voor de retailers betekent dit een garantie van vers brood in het schap.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels