nieuws

Voetbaltompouce geniet media-aandacht

Nieuws

Twee Sneker amateursclubs, ONS Boso en SWZ, spelen deze week tegen Ajax en AZ in het KNVB-bekertoernooi. Echte Bakker Posthuma bakt speciaal voor deze wedstrijden twee soorten tompoucen in de kleuren en met de logo’s van de clubs en kreeg daardoor heel veel aandacht van de media.

Voetbaltompouce geniet media-aandacht

‘Ze hebben ze met oranje glazuur en daarop het logo van Ajax en O.N.S. En er zijn gebakjes met een zwart-wit laagje en het logo van AZ en SWZ erop’, zei voorzitter Wietse de Haan van SWZ, die zelf zaterdag de eerste mocht proeven. ‘Ze zijn heerlijk,’ zegt hij in het Algemeen Dagblad.

Op de Facebook pagina van de bakkerij legt Nyncke Posthuma uit hoe het vuurtje is gaan lopen. ‘Na een twitterberichtje hadden we binnen een uur telefoon van de persvoorlichters van de voetbalclubs, NRC Handelsblad en een volle mailbox.’ Ook Hart van Nederland besteedde aandacht aan de Sneker tompoucen, net als Nieuwsuur, Eredivisie Live, Vandaag de Dag, AT5, Leeuwarder Courant, de Telegraaf en PowNews.

Dankzij Twitter is de Sneker tompouce inmiddels in heel Nederland bekend. Nyncke Posthuma op Facebook: ‘En toch zijn er nog ondernemers die niet geloven in de kracht van de social media!’

Bekijk hier het item van Hart van Nederland

 

Bron foto: Twitter @lubbersagfsneek

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels