nieuws

Blue Band brood meest misleidend

Nieuws

DOETINCHEM – Het Blue Band Goede Start! Witbrood van Unilever heeft de Gouden Windei in de wacht gesleept. Het is een award van Foodwatch voor de meest misleidende marketinguiting van 2011.

Blue Band brood meest misleidend

DOETINCHEM – Het Blue Band Goede Start! Witbrood van Unilever heeft de Gouden Windei in de wacht gesleept. Het is een award van Foodwatch voor de meest misleidende marketinguiting van 2011. 

Blue Band Goede Start! Witbrood ‘dankt’ de prijs onder meer aan het vervangen van de natuurlijke vezels in volkorenbrood door kunstmatige toevoegingen die niet hetzelfde gezondheidseffect hebben op het hart en de darmen, aldus Foodwatch.

Ook Crystal Clear Shine Cranberry Vlierbloesem, Honig Limburgse Asperge-crèmesoep, Liga Fruitkick eXtra Framboos en Nestlé Fruitflesje Aardbei-Peer waren genomineerd. 
Vorig jaar werd de award gewonnen door Danone voor Actimel.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels