nieuws

‘Bakker moet richten op nieuwe doelgroepen

Nieuws

UTRECHT/MEPPEL – Wil een bakker op 2020 succesvol zijn dan moet hij zich richten op nieuwe doelgroepen. Dat stelde Beko Advies tijdens de workshop Belegde Broodjes 2.0

‘Bakker moet richten op nieuwe doelgroepen

UTRECHT/MEPPEL – Wil een bakker op 2020 succesvol zijn dan moet hij zich richten op nieuwe doelgroepen. Dat stelde Beko Advies tijdens de workshop Belegde Broodjes 2.0

Ruim 175 ondernemers en winkelpersoneel bezochten medio mei de themasessies Belegde Broodjes 2.0 van Het Backershuys en Back Beko IJsselstreek.

2020
Bart van Gelder, werkzaam bij Beko Advies: ‘De huidige klantgroep van de bakker zal in 2020 waarschijnlijk ver in de zeventig zijn en dus moet een bakker zich gaan richten op nieuwe doelgroepen.

Generatie Z
Van Gelder zoomde in op de Generatie Z; geboren tussen 1992 en 2010. Een voor bakkers interessante doelgroep met variabele kenmerken; snel, maar wil ook persoonlijke aandacht, alles moet direct beschikbaar maar wel van onbesproken kwaliteit zijn. Voor deze generatie is internet de eerste levensbehoefte. Toch zijn zij zeer gevoelig voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.

Demo’s
Bakspeciaal demonstreerde een nieuw broodjesconcept op basis van desem. Beko Bakkerij Techniek gaf uitleg over de toepassingsmogelijkheden van een divisieuse bij de productie van desembrood.
Wim Kroese van Hansel liet bijzondere smaakcombinaties zien met als uitgangspunt het beperken van het aantal handelingen bij het beleggen van broodjes. De boodschap: ‘Houd het simpel, houd het puur, heb lef en speel met emotie.’
 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels