nieuws

NBOV start pilot project social media

Nieuws

GOUDA – De NBOV, het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en Hoofdbedrijfschap Ambachten (HBA) houden een pilotproject over social media. Het doel: social media benutten als marketinginstrument.

NBOV start pilot project social media

GOUDA – De NBOV, het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en Hoofdbedrijfschap Ambachten (HBA) houden een pilotproject over social media. Het doel: social media benutten als marketinginstrument.

Veertien bakkerondernemers doen mee aan het project ‘optimaal gebruik van social media door ambachtelijke bakkers’. De startbijeenkomst was 4 april. De bakkers gaan tot eind juli aan de slag met social media.

Bakkers
De pilot groep bestaat uit bakkers met en zonder ervaring. Ook is rekening gehouden met spreiding in vestigingsplaatsen en bedrijfsgrootte. De deelnemers worden geholpen social media op lokaal niveau in te zetten als marketinginstrument. Hiervoor maken zij onder andere een social mediaplan.

Hulpmiddel
Na beëindiging van het proefproject in de zomerperiode komt voor alle bakkerondernemers in Nederland een digitaal hulpmiddel beschikbaar. Aan de hand van dit hulpmiddel kunnen bakkerondernemers zelf een social mediaplan opstellen en deze nieuwe media inzetten als marketinginstrument.

Campagne
Het pilotproject social media is een aanvulling op de imagocampagne ‘Met zorg gemaakt, met smaak gegeten’ van de Commissie detailhandel brood en banket van het HBD en HBA dat op 4 april is gestart met de nieuwe tv-campagne.

Bakkerswereld op Twiter
De redactie van Bakkerswereld is al enige tijd actief op Twitter. Handig om zo direct op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen in uw branche.
Word nu follower»
 

Reageer op dit artikel