nieuws

55-plusser groeimarkt voor bakkers

Nieuws

DOETINCHEM – De bakker zou zich meer en beter moeten richten op de oudere doelgroep, 55-plusser. Deze groep consumenten stijgt alleen maar.

55-plusser groeimarkt voor bakkers

DOETINCHEM – De bakker zou zich meer en beter moeten richten op de oudere doelgroep, 55-plusser. Deze groep consumenten stijgt alleen maar.

Zo stelde Wil Klein van onderzoeksbureau GfK Panelservices tijdens het NBC Congres. De 55-plusser (28% van de totale Nederlandse bevolking) is nu al een belangrijke groep voor de bakker en die groep groeit. In 2020 is 32% 55 jaar of ouder.

De economische crisis beïnvloedt het denken en dus het aankooppatroon van de consument. Ook in levensmiddelen. Niet getreurd, aldus Klein. De doemdenkers, de mensen die crisisgevoelig inkopen, is twintig procent van het totaal. De overige tachtig procent is crisisneutraal (45%) of maakt zich niet druk om de crisis (35%).

Lees meer in Bakkerswereld magazine van 18 november

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels