nieuws

Makro kost detailhandel honderd miljoen

Nieuws

AMSTERDAM – Consumenten die met een pasje inkopen doen bij Makro kosten de Nederlandse detailhandel mogelijk zo’n honderd miljoen euro aan omzet

Makro kost detailhandel honderd miljoen

AMSTERDAM – Consumenten die met een pasje inkopen doen bij Makro kosten de Nederlandse detailhandel mogelijk zo’n honderd miljoen euro aan omzet

Een onderzoek van kenniscentrum EIM moet de exacte schade in de kaart brengen. De schatting is afkomstig van het Meldpunt Oneerlijke Concurrentie. ‘Als de bomen tot in de hemel rijken, hoor je de achterban er minder over. Nu het crisis is, dringt het pas écht door dat dit niet door de beugel lijkt te kunnen’, zegt Harry Lammerts van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel dat de opdracht tot het onderzoek heeft gegeven.

De instantie zegt in het Algemeen Dagblad te hopen na het onderzoek Makro te kunnen dwingen tot forse maatregelen tegen het weglekken van omzet uit de reguliere detailhandel.

Jan en Alleman
Makro zelf benadrukt een ‘helder en strikt’ inschrijvingsbeleid te hanteren. Steekproefsgewijs wordt gecontroleerd of mensen met het juiste pasje naar binnen gaan en geen particulieren zijn met een geleend pasje. Het klopt echter volgens Makro zeker niet dat Jan en Alleman bij de groothandel inkoopt. ‘Wij zijn er voor ondernemers en instellingen en richten ons op hén’.

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels