nieuws

Geduchte concurrentie voor Desem Enzo

Nieuws

ZWOLLE – In de strijd om het beste authentieke voedingsproduct van Nederlandse bodem krijgt Desem Enzo met het Desem Kletzenbrood (foto) en Desem Roggebrood te maken met geduchte concurrentie.

Geduchte concurrentie voor Desem Enzo

ZWOLLE – In de strijd om het beste authentieke voedingsproduct van Nederlandse bodem krijgt Desem Enzo met het Desem Kletzenbrood (foto) en Desem Roggebrood te maken met geduchte concurrentie.
 
Zes innovatieve foodondernemers krijgen de kans om hun product te bereiden op vrijdag 25 september in Librije’s Atelier met de koks van de Librije in Zwolle. In de finale staan behalve Edwin Klaasen van Desem Enzo ook Pepijn Ornstein van Grunschnabel Ice Laboratories, met ijs met een volle, verfijnde, pure smaak, op waterbasis of kokosmelkbasis, Rona Uitentuis van Uitentuis Kaasmakerij met een Noordhollandse Messeklever, een jonge kaas van koemelk, Vianny Vliegen van Vianny’s met ambachtelijke fruitboters, Magda Scholte van Geitenboerderij de Groote Stroe met de ‘Stroese Dame’, een biologische rauwemelkse geitenkaas en Antoon Kleverkamp van Colzaco met koudgeperste koolzaadolie.

Chefkok Jonnie Boer beoordeelt de eindresultaten en reikt 25 september om 15.15 uur Smaakvol 2009 uit. Syntens, het innovatienetwerk voor ondernemers, organiseert, in samenwerking met de Taskforce Multifunctionele Landbouw, deze landelijke competitie. 

Desem Enzo presenteert tijdens de SmaakParade 2009 het DUSHI broodje, een speciaal ontwikkeld zuurdesembroodje met onder meer lijnzaad en vezels.

Lees ook: Desem Enzo naar finale Smaakvol 2009

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels