nieuws

Bakkers zeer tevreden over Zeelandia

Nieuws

ZIERIKZEE – Nederlandse bakkers zijn bijzonder tevreden over de producten en diensten van Zeelandia. Dat blijkt uit een klantenonderzoek dat recent is uitgevoerd door onderzoeksbureau Effectory in opdracht van Zeelandia Nederland.

Bakkers zeer tevreden over Zeelandia

ZIERIKZEE – Nederlandse bakkers zijn bijzonder tevreden over de producten en diensten van Zeelandia. Dat blijkt uit een klantenonderzoek dat recent is uitgevoerd door onderzoeksbureau Effectory in opdracht van Zeelandia Nederland.

Qua algemene klanttevredenheid scoort Zeelandia een 8,1. Dat is een stijging ten opzichte van de vorige meting in 2005, toen een 8,0 werd behaald. Volgens Thera van Heuveln, consultant bij Effectory is dit een buitengewoon hoge score. Landelijk behalen productiebedrijven gemiddeld een 6,8.

Effectory is gespecialiseerd in onderzoek naar klanttevredenheid: jaarlijks worden ruim 300.000 respondenten ondervraagd. De Nederlandse bakkers zijn vooral enthousiast over de logistieke prestaties van Zeelandia. Op dit gebied is een score van een 8,3 behaald. In 2005 was dit nog een 8,0. Daarnaast zijn klanten te spreken over de buitendienst (8,0), binnendienst (7,9) en de kwaliteit van de producten (7,9). Van Heuveln: ‘Bakkers zien Zeelandia als een betrouwbare organisatie die afspraken nakomt. Innovatief en professioneel. Goed georganiseerd. Met kennis van waar het om gaat’, aldus Thera van Heuveln.

Zowel in 2005 als in 2009 voerde Effectory de klantenonderzoeken voor Zeelandia uit.
 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels