nieuws

Sonneveld, Unipro, Grobak en Puratos niet op Bakkerij Dagen

Nieuws

DOETINCHEM – Vier grote spelers uit de bakkerijbranche ontbreken op de Bakkerij Dagen volgend jaar. Sonneveld, Unipro, Grobak en Puratos zijn niet aanwezig op de bakkersbeurs.

Sonneveld, Unipro, Grobak en Puratos niet op Bakkerij Dagen

DOETINCHEM – Vier grote spelers uit de bakkerijbranche ontbreken op de Bakkerij Dagen volgend jaar. Sonneveld, Unipro, Grobak en Puratos zijn niet aanwezig op de bakkersbeurs.

Sonneveld vindt het niet gepast om in moeilijke tijden een feestje te bouwen in Amsterdam en besteedt het geld op een manier waar de bakker meer bij gebaat is, aldus het bedrijf. Cees Hack, algemeen directeur: ‘Bakkers hebben het moeilijk. Zeker het ambacht heeft te leiden onder de crisis. Dan kun je een traditionele beurs houden en denken dat de storm overwaait, maar daar passen we voor als Sonneveld. In tijden van crisis moet je innoveren en een beurs is niet innovatief genoeg. Zeker niet tussen twee grote beurzen als IBA en Europain in.’

Alternatief
Sonneveld gaat de investeringen gebruiken voor het houden van workshops, trainingen en excursies en denkt hiermee de bakker echt te kunnen helpen. Hack: ‘Wij gaan onder de titel Puur voor de bakker diverse workshops aanbieden. Kennis moet terug worden gebracht bij de bakker. We willen dat hij specialist is en blijft.’

Grobak
Paul van Pelt, hoofd marketing Grobak laat weten ‘het niet verantwoordelijk te vinden’ om in deze tijden waarop gelet moet worden op kosten, dure standruimte huren voor gastheerschap. ‘Tijdens het 75-jarig jubileum dit jaar hebben we uitgepakt en dan is het qua kosten niet verantwoordelijk om dat volgend jaar op de beurs weer te doen.’ Van Pelt laat ook weten dat Grobak niet met een specifiek alternatief komt.

Puratos
Mieke Lenssen, marketingmanager Puratos Nederland laat weten dat het dertigjarige jubileum van Puratos in 2010 de voorkeur heeft boven de Bakkerij Dagen. ‘Wij gaan de bakker op een andere manier in de watten leggen volgend jaar. Het dus niet een kwestie van het schrappen van budgetten, maar alles staat in het kader van het jubileum.’

Unipro
Karien Enzlien, marketingmanager Benelux van Unipro geeft als reden van afwezigheid op: ‘De innovaties die we hebben voorzien gaan wij uitrollen via onze sales. Wij kiezen voor een meer persoonlijke benadering.’

RAI
Beursorganisator RAI laat weten dat de afzeggingen van de vier bedrijven te maken heeft met ‘de recessie en krimpende budgetten.’ Het heeft volgens een woordvoerder niks te maken met de Bakkerij Dagen op zich, maar mer de huidige situatie.

Zie ook
Bakkerij Dagen 2010 bijna vol
 

Reageer op dit artikel