nieuws

Eten online bestellen razend populair

Nieuws

DOETINCHEM – De ‘eten bestel-site’ Thuisbezorgd.nl heeft nog weinig last van de kredietcrisis. Consumenten bestelden het afgelopen jaar voor dertig miljoen euro aan maaltijden bij de internetfoodretailer. Dat betekent een groei van 60 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

DOETINCHEM – De ‘eten bestel-site’ Thuisbezorgd.nl heeft nog weinig last van de kredietcrisis. Consumenten bestelden het afgelopen jaar voor dertig miljoen euro aan maaltijden bij de internetfoodretailer. Dat betekent een groei van 60 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

In absolute aantallen een recordjaar, zo geeft Thuisbezord.nl aan. ‘Procentueel gezien waren de beginjaren beter. Het is op zich al een prestatie dat de groei niet afvlakt.

Marketing
In het begin behaalden we groeipercentages van 80 procent. Maar dat waren kleine bedragen’, aldus directeur Jitse Groen van Thuisbezorgd.nl tegenover Emerce.nl.
De groei is mede te danken aan het stijgende marketingbudget. ‘Vroeger moesten we het voornamelijk hebben van mond-tot-mondreclame. Nu adverteren we veel online en af en toe ook offline voor wat naamsbekendheid.’

Expansie
Thuisbezorgd.nl blijft uitbreiden. Het bedrijf kocht woensdag PizzaOnline. ‘Dat heeft nostalgische waarde. Toen wij acht jaar geleden begonnen, hebben we een marktonderzoek laten doen. Er waren toen twee andere partijen op de markt. Van die twee hebben we PizzaWeb twee jaar geleden gekocht. Nu ook dus PizzaOnline voor enkele tienduizenden euro’s’, aldus Groen. 
 

Reageer op dit artikel