nieuws

AH bindt strijd aan tegen zout in brood

Nieuws

ZAANDAM – Albert Heijn vermeldt sinds kort op eigen merk producten de hoeveelheid toegevoegde zout per 100 gram. Vanaf augustus verlaagt Albert Heijn het toegevoegde zoutgehalte in het brood met 10 procent.

AH bindt strijd aan tegen zout in brood

ZAANDAM – Albert Heijn vermeldt sinds kort op eigen merk producten de hoeveelheid toegevoegd zout per 100 gram. Vanaf augustus verlaagt Albert Heijn het toegevoegde zoutgehalte in het brood met 10 procent.

De maatregelen maken deel uit van de gezonde weken die maandag van start gaan, meldt Distrifood.nl. Tijdens de twee weken durende campagne (van 30 juni tot en met zondag 13 juli) geeft Albert Heijn korting op gezonde producten en kunnen consumenten via een quiz op ah.nl een  speciaal boodschappenpakket winnen. In de receptenkaarthouders in de winkel en via ah.nl vinden klanten gezonde recepten. 
 
Klavertje
De winkels en de tv-commercial staan geheel in het teken van het Gezonde Keuze Klavertje. Dit symbool werd in 2005 door Albert Heijn geïntroduceerd. Het klavertje wordt afgebeeld op alle eigen merk producten die voldoen aan de criteria voor gezonde producten zoals een laag gehalte verzadigd vet, suiker, zout en een hoog gehalte voedingsvezels. Inmiddels zijn meer dan 1.550 producten voorzien van een klavertje.
 

 

Reageer op dit artikel