nieuws

Vergrijzing als kans voor de bakker

Nieuws

AMSTERDAM – ‘De vergrijzing maakt dat de tijd nu rijp is om gezonde broodproducten te lanceren.’ Dat zei Frans Lijnsvelt, commercieel directeur van Zeelandia tijdens de Bakkerij Dagen.

Vergrijzing als kans voor de bakker

AMSTERDAM – ‘De vergrijzing maakt dat de tijd nu rijp is om gezonde broodproducten te lanceren.’ Dat zei Frans Lijnsvelt, commercieel directeur van Zeelandia tijdens de Bakkerij Dagen.

 

Tien jaar geleden introduceerde Zeelandia al prokorn brood, dat een zoutreductie van 50% kent. Ook met de toevoeging van omega-vetzuren was de specialist in het ontwikkelen, produceren, verkopen en distribueren van bakkerij-ingrediënten voor brood en banket, een van de voorlopers. ‘Maar uit onderzoek bleek destijds dat mensen zoiets hadden van: ‘’ik ben niet ziek, waarom zou ik het moeten eten ?’. Er was dus minder markt voor. Maar twee jaar geleden constateerden we de ommekeer en we merken nu heel duidelijk dat brood met extra vitamines en toegevoegde vezelstoffen populair wordt.’

 

Vooral personen in de leeftijdscategorie 55 tot 65 jaar hebben erg veel belangstelling voor broodsoorten die het cholesterolgehalte, de bloeddruk en darmwerking gunstig beïnvloeden merkt Lijnsvelt. Zeelandia riep daarom de hulp in van de gerenommeerde kok Helma Kleijweg en introduceerde op de Bakkerij Dagen de Vikorn Tosti recepten. De viervoudig winnares van het lekkerste broodje van Nederland maakte een 12-tal tostierecepten op basis van Vikorn of Vikorn VolVezel: rijk aan vezels en extra donker.

Reageer op dit artikel