nieuws

‘Franchisenemers weten waar ze aan beginnen

Nieuws

De stelling luidde:’Franchisers Bakker Bart moeten niet zeuren, het was hun eigen keuze’Ruim zevenhonderd ondernemers (727) reageerden op deze stelling via de website van bakkerswereld. Een krappe meerderheid van de stemmers beantwoordde de stelling met ‘mee eens’, terwijl een kleine minderheid aan gaf niet eens te zijn met de stelling.

‘Franchisenemers weten waar ze aan beginnen

De stelling luidde:
‘Franchisers Bakker Bart moeten niet zeuren, het was hun eigen keuze’

Ruim zevenhonderd ondernemers (727) reageerden op deze stelling via de website van bakkerswereld. Een krappe meerderheid van de stemmers beantwoordde de stelling met ‘mee eens’, terwijl een kleine minderheid aan gaf niet eens te zijn met de stelling.

De meningen over het onderwerp zijn minsten zo divers als de vele aandacht die er voor is. Hoewel een krappe meerderheid van de 727 stemmers (53,2 procent) aangeeft het eens te zijn met de stelling en dus vindt dat de franchisenemers van de broodjesformule niet moeten zeuren, is er ook een grote groep (45,5 procent) die wel begrip heeft voor de situatie en onvrede van de franchisenemers. Het overige deel (1,2 procent) dat heeft gestemd is of onpartijdig of heeft een reactie per e-mail gestuurd naar Bakkerswereld.

Reacties
De reacties op een rij:
‘Ze weten waar ze aan beginnen als ze het contract tekenen. Maar sommige ondernemers zijn geldgeil, het is nooit genoeg voor ze. Triest dat ze anderen de schuld geven. Laat ze eerst naar zichzelf kijken en dan mogen ze klagen op een normale manier.’
Matthijs van den Berg

‘Wij moeten niet zeuren? Het is onze eigen keuze geweest, ja om franchisenemer te worden, maar niet om belazerd te worden en door een maffiabende bestuurd te worden.’
Brigitte Frenken

‘De manier waarop de heer Löbker een wig drijft tussen hem (plus aanhang) en de directie komt hem goed uit. De terugkoopregeling van zijn winkel binnen zijn contract zal hem geen windeieren leggen. Ik denk dat hij er op aanstuurt zijn zaak terug te verkopen aan Bart’s Retail zodat beide partijen het boek kunnen sluiten en hij meer vangt dan met de verkoop van zijn winkel in gewone omstandigheden. Door zijn propaganda zijn er meer ondernemers in zijn mooie praatjes gaan geloven wat zijn positie alleen maar versterkt. En op het moment dat hij weg is, zal het hem een rotzorg zijn wat er achter is gebleven na zijn acties.’
Anoniem

Reageer op dit artikel