nieuws

Echte Bakkers introduceren Volwit met Ik Kies Bewust Logo

Nieuws

WAGENINGEN – De Echte Bakkers introduceren in week 42 Volwit. Een brood met het Ik Kies Bewust-logo.

Echte Bakkers introduceren Volwit met Ik Kies Bewust Logo

WAGENINGEN – De Echte Bakkers introduceren in week 42 Volwit. Een brood met het Ik Kies Bewust-logo.

Volwit is een witbrood met het uiterlijk van een gewoon wit bus. Het heeft ook dezelfde kauweigenschappen, maar er zitten extra ingrediënten in: voedingsvezels (net zoveel als in volkorenbrood), meer calcium en vitamine B1. In het brood zit 15 procent minder zout dan in een gewoon brood.
 
Ik Kies Bewust
Het brood heeft tevens een Ik Kies Bewust-logo. Er is een speciale ouwel gemaakt met daarop het logo. Deze ouwels worden bij de mix geleverd. Het voeren van het logo verplicht de Echte Bakkers die Volwit gaan verkopen het in een speciale broodzak te verpakken. Dit is een verplichting van de stichting Ik Kies Bewust. Op de broodzak staat een voedingstabel zodat de consument Volwit kan vergelijken met andere broodsoorten.
Het gilde heeft een speciaal reclamepakket gemaakt.
De Echte Bakkers hebben het brood samen met Unipro ontwikkeld. Het wordt uitgeleverd in een twintig procent mix.
 
 
Achtergrond Ik Kies Bewust-logo
Volwit is een van de eerste dagverse producten dat het Ik Kies Bewust-logo mag dragen. Het logo geeft aan dat:
- Het brood past in een gezond voedingspatroon.
- Het brood wordt aanbevolen door het Voedingscentrum in Den Haag
- Het brood voldoet aan internationale voedingseisen.
Van alle boodschappers kent 88 procent het Ik Kies Bewust-logo. 49 Procent heeft een voorkeur voor aankoop van producten met dit logo.
 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels