nieuws

Dirk verkoopt brood voor 29 cent! Praat mee!

Nieuws

LEUSDEN – Dirk van den Broek adverteerde vorige week groot met brood. Brood (800 gram) voor 29 cent!

Dirk verkoopt brood voor 29 cent! Praat mee!

LEUSDEN – Dirk van den Broek adverteerde vorige week groot met brood. Brood (800 gram) voor 29 cent!

Het gaat om Bakkerswit en Bakkersbruin, gesneden. Met daarbij de slogan ‘Nergens Goedkoper’.
Op de vragen van Bakkerswereld hoe deze prijs tot stand komt kan de supermarktketen geen antwoord geven. Ook wil Dirk niet loslaten wie het brood voor 29 cent bakt. Volgens de redactie van Bakkerswereld is het namelijk onmogelijk om – gezien de huidige grondstofprijzen – een brood te bakken voor 29 cent.
Beko Advies raadde bakkers vorige week nog aan de broodprijs te verhogen met 17,5 cent, uitgaande van een gemiddelde broodprijs van € 1,75.
 
Stuur uw reactie naar: Bakkerswereld@reedbusiness.nl en praat mee over dit onderwerp. Reacties kunnen worden gepubliceerd.
 
Reacties:
 
Een verzoek aan de staat om de minium broodprijs weer terug te halen zal niet lukken vanwege de belemmering van de vrije handel.
Anders wordt het als middenstanders een verbod aanvragen op verkoop van levensmiddelen onder de kostprijs. Dit zal door een groot deel van de ondernemers worden ondersteund. Denk ook aan slagers. Volgens mij zijn voor zo’n petitie 40.000 handtekeningen nodig. Deze zouden de bakkers en slagers kunnen verzamelen in hun eigen winkel. Doel is dat er dan een groot deel is van de bevolking die niet kan en mag worden genegeerd door politiek Den Haag. Dus zet je allen in voor voldoende handtekeningen en dien gezamenlijk een verzoek in dat er in Nederland geen foodproducten meer aangeboden mogen worden onder de kostprijs.
 
Nancy van Ormondt
——————————————
Het wordt tijd dat we als bakkers er achter komen waar dat brood vandaan komt. En niet alleen bij Dirk maar ook bij de rest van de supers die zo`n lage prijs vragen. En dan de leveranciers boycotten die daar leveren. Want wij ambachtelijke bakkers financieren nog steeds het grootbedrijf.
 
Wery Hugen
——————————————
Het is een bekend verschijnsel in de supermarktbranche dat men klanten trekt door te stunten met eerste levensbehoeften. Zij verkopen die producten met verlies en verdienen het op andere producten
dubbel terug. Ambachtelijke bakkers zoals wij kunnen dat niet en moeten dat ook niet willen.Wij moeten gewoon voor een goed en eerlijk product blijven staan, wat zich duidelijk onderscheidt
van de supermarkt. De groep mensen die voor een beter product kiest en daar voor wil en kan betalen wordt steeds groter. Enerzijds door de tweeverdieners in de groeiende economie, anderzijds
door de vergrijzing. Deze laatste groep heeft meestal een (goed) pensioen opgebouwd en hechtensteeds meer aan kwaliteit. Wij moeten doen waar we goed in zijn. Zorgen voor lekker brood en banket.
 
Kees Evers, Bakkerij Leo Geerts
—————————————————–
Dit soort dingen moet absoluut verboden worden. Ik vind ook dat onze regering hier iets aan moet doen en verder moeten ze de bakker die dit brood bakt eens goed uit leggen dat dit soort gekke stunten in deze tijd echt niet meer kunnen. Want tenslotte stijgen de meelprijzen naar recordhoogte en is het einde nog niet in zicht.
L. Pollen
——————————————————
‘Waarom alleen Dirk aanvallen voor zijn broodprijs van 29 cent. Albert Heijn verkoopt al lange tijd brood voor 29 cent. Dat kan eigenlijk helemaal niet, maar ze doen het toch en ik hoor daar niemand over. Zijn we soms een beetje bang voor Albert Heijn? Kritiek is goed, maar dan niet eenzijdig tegen Dirk.’
 
Aad van der Aa, Rotterdam
—————————————————–
‘Het zou verboden moeten worden om producten onder de kostprijs aan te bieden. Dit is oneerlijke concurrentie. Supermarkten kunnen een marge mix maken waardoor ze in staat zijn specialisten te verslaan op prijs.
Een eerlijk product verdient een eerlijke prijs.’
 
Toon Schellens
—————————————
‘Elk kwartje op een reis van D-reizen is een kwartje voor  een brood van D-supers. Laat D-reizen en D-supermarkten maar eens onafhankelijk worden en dan zal blijken dat D-reizen gewoon de sponsor is van verliesgevend D discounters. Oftewel de hele Dirk familie is totaal afhankelijk van elkaar en maakt alleen maar de plaatselijke middenstand stuk door hun combinatie van bedrijven. Jammer voor die kleine middenstanders die harder en langer moeten werken dan dirk en zijn familie.’
Plaats alle reacties door op jullie site, ook op Distrifood.nl. Ik 
zou graag willen zien dat de prijsbrekers eens genadeloos  worden afgestraft door alle  kleine en zelfstandige en misschien wel  grote bedrijven!’

Gerhard van Onna
Super De Boer Nijmegen
————————————————-
‘Wij (warme bakker) verkopen een product waar we achter staan, wij kunnen kwaliteit maken, wij kunnen adviseren, wij kunnen een consument nog gedag zeggen, wij kunnen een klant vragen hoe het met de kleinkinderen gaat,  wij kunnen het gehele plaatje richting consument compleet maken, wij zijn gewoon de beste. En wij kunnen zeggen dat ze bij DIRK alleen op prijs kunnen scoren. En voor de rest zijn ze gestoord om zo met brood om te gaan.
De eendjes zijn er blij mee!’
Bakkerij Van den Steenhoven
————————————–
‘Er zijn twee gekken! De één nog groter dan de ander!
Een die het verkoopt en de ander – nog grotere gek – die het voor die (verkoop)prijs bakt!’
 
Echte Bakker Ewoud van der maas

—————————————–
‘Er zijn nog twee producten die dagelijks vers in de schappen van de supermarkten liggen: de krant en het brood. 
Brood is een klantentrekker, alleen de grote bakkerijen durven niet die prijzen te rekenen die ze nodig hebben om  de bedrijven rendabel te houden en continuïteit te bieden aan de werknemers. Ze geven het brood bijna weg en gaan dan roepen dat er geen geld is voor loonsverhogingen et cetera. Om  toch nog iets te verdienen, worden arbeids voorwaarden uitgekleed en dreigt het imago van de  branche averij op te lopen. Op deze manier wordt er geen brood verkocht maar wordt omzet gekocht.’
 
Wim van der Linden
—————————————
‘Het blijkt dat de directeuren van het grootbedrijf ver in hun ontwikkeling achter komen als ze met dergelijke zaken bezig zijn. Iemand die een goede studie heeft afgerond laat zich daar gewoon voor betalen. Heb je ooit weleens een dokter goed of slecht reclame zien maken in de trant van ‘bij mij ben je goedkoper uit ?’ Ik niet.
De bakkers zijn met z’n allen zo ontwikkeld dat ze gewoon de prijs berekenen, maar grootbedrijven zijn niet verder gekomen dan een kruideniersmentaliteit.’ 
 
L.Kruijmer
———————————————
‘Even een vraagje: wat zijn de bakkers van dit brood er vergeten in te doen? Ze maken alleen maar verlies op dit brood. Ik vind dat dit niet kan tegenover de hard werkende bakkers (eigenaren). Die gaan nu hun brood 17,5 cent duurder maken en Dirk van den Broek verkoopt het voor 29 cent…
Dus ik vind dat dit niet moet kunnen.’
 
Steven Vluggen

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels