nieuws

Restyling beschuitenbakker Bolletje

Nieuws

ALMELO – De aloude slogan ‘Ik wil Bolletje’, is terug van weggeweest. Ook worden alle producten van de beschuitenbakker gerestyled. Zo verandert de naam van de melkchocoladekoekjes Eindeloos in ‘ik wil Bolletje nogal lange koekjes’. Bolletje introduceerde haar lijfspreuk in 1959.

Restyling beschuitenbakker Bolletje

ALMELO – De aloude slogan ‘Ik wil Bolletje’, is terug van weggeweest. Ook worden alle producten van de beschuitenbakker gerestyled. Zo verandert de naam van de melkchocoladekoekjes Eindeloos in ‘ik wil Bolletje nogal lange koekjes’. Bolletje introduceerde haar lijfspreuk in 1959.

Bij de presentatie donderdag van de nieuwe verpakkingen, kondigde het bedrijf ook aan enkele nieuwe producten op de markt te brengen. Om de consument het zoeken in de winkel makkelijker te maken en de nieuwe producten te introduceren, begint in september een nieuwe reclamecampagne. Bolletje liet daarvoor dertig ultrakorte reclamefilmpjes maken, staat te lezen op planet.nl. De eerste vertrouwde producten in een nieuwe jasje en de nieuwe producten zullen in de loop van de komende tijd in de schappen liggen. Geleidelijk zullen alle producten van Bolletje onder de nieuwe naam ‘Ik wil Bolletje’ verschijnen.
 
Erfgoed
Sinds de familie Ter Beek, grondleggers van de grootste beschuitbakker van Nederland, in 2001 de dagelijkse leiding van het bedrijf uit handen heeft gegeven, is het bedrijf op zoek naar nieuwe manieren om het erfgoed van de familie goed te beheren en uit te breiden.
 
Commercieel directeur Rob Willemsen: ‘Bolletje is in de kern een bakkerij, maar we presenteren ons niet als ambachtelijk. Uit onderzoek bleek dat onze producten overal zijn, van het studentenhuis tot het bejaardentehuis.’ Maar daarmee lag voor Willemsen nog niet helder voor ogen hoe Bolletje verder moet. ‘Onze producten zijn door concurrenten te kopiëren, je kan je onderscheiden door de verschijningsvorm en dat gaat verder dan de verpakking.’
 
Echt en ondeugend
Daarop besloot het bedrijf een team van productontwikkelaars aan het werk te zetten voor nieuwe producten die echt en ondeugend moesten zijn. ‘Dat is ons DNA, echt en ondeugend. Bovendien bleek dat mensen vrolijk worden van Bolletje. Dus brengt het bedrijf nieuwe koeksoorten op de markt met de naam Gebakken Lucht of Koekjes als Ontbijt.’
 
Dit laatste product, in een zakje zitten twee koekjes met hocoladesprinkels, bezorgde de ontwikkelaars problemen. ‘We wilden een product ontwikkelen dat dezelfde voedingswaarde zou hebben als een gewone bruine boterham met hagelslag. En eerlijk is eerlijk, een koekje met een dikke laag chocola is gewoon lekker. Dus het was heel lastig, maar het is gelukt.’
 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels