nieuws

Grote opkomst Bakkerij Dagen 2006

Nieuws

Ruim dertienduizend bezoekers kwamen vorige week naar de Bakkerij Dagen in de Rai in Amsterdam. Op deze pagina’s een overzicht van wat zij allemaal op de driedaagse beurs konden zien. Opvallend was de hoeveelheid luxe patisserie, halffabrikaten en chocolade.

Ruim dertienduizend bezoekers kwamen vorige week naar de Bakkerij Dagen in de Rai in Amsterdam. Op deze pagina’s een overzicht van wat zij allemaal op de driedaagse beurs konden zien. Opvallend was de hoeveelheid luxe patisserie, halffabrikaten en chocolade.
 

 

Het thema van Debic – Friesland Foods – was ‘Verrassend Luchtig, Verleidelijk Lekker’. ‘Nu de overheid gezonde voeding stimuleert, willen wij daar op inhaken. Nieuw, gezonder gebak, vraagt om nieuwe grondstoffen’, zo vertelde Diana Jagt tijdens de Bakkerij Dagen. ‘Onze banketbakkersroom opklopbaar is de basis voor een hoog rendement gebakje in combinatie met Debic Duo. De banketbakkersroom heeft een opslagpercentage van 180 procent, Debic Duo 150 procent. Je kunt ze samen opkloppen tot een luchtige vulling, de bakker hoeft alleen nog maar een smaakje toe te voegen.

 

 

Waterlander Samach demonstreerde op de vakbeurs onder andere de Sigma1400 bagloader voor het verpakken van groot- en/of kleinbrood. Leen Boshoven van het bedrijf: ‘De bagloader combineert bedieningsgemak met kwaliteit. Een draaibaar bedieningspaneel geeft informatie over snelheid, aantal verpakte producten en draaiuren. In het Nederlands.’ Deze bagloader kan zo’n tweeduizend verpakkingen per uur aan.

 

 

Blikvangers op de Bakkerij Dagen, maar niet handig in de bakkerij. De firma Ware Care uit Lent, nabij Nijmegen, heeft zich gespecialiseerd in ongediertebestrijding. Nieuw is de insectenlamp, verwerkt in het systeemplafond. ‘De lamp is voor consumenten nauwelijks zichtbaar en laat dus ook geen insecten zien’, zo vertelde Nico Colenbrander.

 

 

NBOV in Beweging prijkte groot aan de zuil van de kleurrijke stand van de NBOV. De boodschap is dubbel bedoeld, aldus Sandra Wever van de NBOV. ‘Wij zijn als organisatie in beweging én het onderwerp speelt in op de gezondheidstrend. Om dit te verduidelijken konden de bezoekers tegen elkaar fietsen op twee racefietsen.

 

 

Flip van Straaten (rechts), directeur van Meneba overhandigde een cheque van ¢ 75.000 aan Henk Franken van Unicef. Het bedrag is het gevolg van de actie die Meneba vorig jaar is gestart: van ieder verkochte Moutbink ging 5 cent naar de kinderrechtenorganisatie. Met dit geld wordt een onderwijsproject gesteund voor indianenkinderen in Bolivia.

 

 

Van de Leur pakte weer opvallend uit tijdens de Bakkerij Dagen. De nieuwe producten (nieuwe vlegelsoorten) van Van de Leur werden in een ‘spaceachtige’ omgeving gepresenteerd. Als attractie was er een echte waarzegster ingehuurd. ‘Paraplu met toekomst’, zo omschreef Hans Sanger, marketingmanager van Van de Leur de stand.

 

 

Opvallend dit jaar was de hoeveelheid stands aan luxe patisserie, halffabrikaten en chocolade.

 

 

Tijdens de driedaagse beurs gaf Marti-IT de bezoekers tekst en uitleg over het computer kassasysteem Cash-it door het houden van demonstraties en workshops. Het systeem werd gelanceerd tijdens de Bakkerij Dagen 2004. Inmiddels zijn ruim honderd systemen verkocht.

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels