nieuws

Bakkersfederatie: geen broodzakken gebruiken

Nieuws

AMSTELVEEN – Anderhalfduizend Belgische bakkers stoppen hun broden en pistoletjes deze week in zakken die zijn gesponsord door bank- en verzekeringsfirma Axa.

Bakkersfederatie: geen broodzakken gebruiken

AMSTELVEEN – Anderhalfduizend Belgische bakkers stoppen hun broden en pistoletjes deze week in zakken die zijn gesponsord door bank- en verzekeringsfirma Axa.

De nationale broodzakkencampagne rondom een spaarrekening is een novum en wordt volgens een Axa-woordvoerster een eclatant succes: Zo raakt onze reclame toch tot in de kleinste dorpjes, waar geen borden hangen voor grote affiches.
 
750.000 zakken
Promotiebedrijf Rapdid Affichage coördineert de acties. Volgens Jan Vanbriel van het bedrijf is het voor het eerst dat een commerciële instelling een heel land via de bakker wil aanspreken: er werden vorige week 750.000 zakken uitgedeeld. ‘Daar komen de meeste bakkers toch twee weken mee toe.’ Bovendien blijft een broodzak enkele dagen in huis liggen, waardoor de boodschap lang zichtbaar blijft.
 
Coca-Cola
Overigens raadt de Vlaamse Bakkersfederatie hun leden af de zakken te gebruiken: Een bakker moet reclame maken voor zijn eigen producten, aldus woordvoerder Bruno Kuylen. ‘Straks promoten we nog Coca-Cola.’ (Bron: Het laatste Nieuws)

Reageer op dit artikel