nieuws

Erotische vaderdagactie: plus 13 procent

Nieuws

SOMEREN – De klanten van Bakkerij Van de Mortel in Someren zullen vaderdag 2007 niet snel vergeten. Als vaderdagactie had de Somerse bakkerij een drietal sexy dames ingehuurd om voor de deur van de winkel auto’s te wassen. Resultaat: een plus van 13 procent ten opzichte van vaderdag in 2006

Erotische vaderdagactie: plus 13 procent

SOMEREN – De klanten van Bakkerij Van de Mortel in Someren zullen vaderdag 2007 niet snel vergeten. Als vaderdagactie had de Somerse bakkerij een drietal sexy dames ingehuurd om voor de deur van de winkel auto’s te wassen. Resultaat: een plus van 13 procent ten opzichte van vaderdag in 2006

Frank van de Mortel probeert elk jaar iets ludieks te doen met vaderdag. Vorig jaar gaf hij drie ballonvaarten weg, het jaar daarvoor kregen al zijn klanten een Playboy op vaderdag.
Frank van de Mortel: ‘Vaderdag is bij ons altijd minder dan moederdag. Maar dit jaar hebben we moederdag overtroffen! Ten opzichte van vaderdag 2006 hebben we ook 13 procent geplust. Naast het autowassen had ik ook de aardbeienvlaai in de actie. Van € 12,75 voor € 10,95. Van de 600 klanten die hier op een zaterdag komen, hebben er 180 een aardbeienvlaai meegenomen. Een resultaat waar ik zeer tevreden over ben.’
 
Goede reclame
Van de Mortel vind dat je als bakker vaker ludieke acties moet organiseren. ‘Er wordt weer over ons gepraat. Tuurlijk, zo’n actie kost geld. Maar als ik er maar een paar nieuwe klanten aan overhoud, verdien ik het wel terug.’ Daarnaast leverde de actie hem ook veel publiciteit op.
Niemand heeft bezwaar gemaakt tegen de actie. ‘Integendeel. De echtgenotes hebben volop foto’s gemaakt en de wasbeurten op film vastgelegd. Het zorgde gewoon voor een leuke sfeer op straat. Ook door de dj die de muziek draaide.’
 
Van de Mortel heeft het idee voor de actie opgedaan bij de Media Markt in Breda waar als openingsstunt een soortgelijke actie werd gehouden.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels