nieuws

Gezondheidstrend is volgens de helft van de bakkers kansrijk

Nieuws

Met de stelling: ‘De gezondheidstrend biedt kansen voor bakkers’ is 53,3 procent het eens, 46,7 procent van de deelnemers is het er niet mee eens.

Gezondheidstrend is volgens de helft van de bakkers kansrijk

Met de stelling: ‘De gezondheidstrend biedt kansen voor bakkers’ is 53,3 procent het eens, 46,7 procent van de deelnemers is het er niet mee eens.

Bijna de helft van de bakkers die hun mening gaven op de website van bakkerswereld denkt niet dat gezondheid een kans is voor hen. De andere helft denkt van wel. Op deze stelling is overigens beduidend minder vaak gereageerd dan op eerdere stellingen. Maar om daaruit nu de conclusie te trekken dat het onderwerp helemaal niet leeft, gaat te ver.’

 

Inspelen 

Veel leveranciers en bakkerondernemers hebben de afgelopen jaren producten ontwikkeld die inspelen op de gezondheidstrend. Zo is er bijvoorbeeld brood met de gezonde Omega-3 vetzuren en zijn er gebakjes gemaakt met minder calorieën. Veel fabrikanten hebben producten ontwikkeld die inspelen op gezondheid. Toch ziet maar de helft van de bakkers dit als kans. Is dit terecht? Supermarkten en levensmiddelenfabrikanten zien de gezondheidstrend in ieder geval wel als kans. Een mooi en recent voorbeeld is de run op het zuiveldrankje Optimel Control. Dit drankje zorgt volgens fabrikant Campina voor een verzadigd gevoel waardoor de gebruikers minder snel weer trek hebben en dus minder gaan eten. Optimel Control is zo goed ontvangen door de consumenten dat Campina vorige week grote problemen had om de supermarktschappen gevuld te houden.

 

Media-aandacht 

Daarnaast zijn er in de supermarkt veel meer voorbeelden te vinden van producten die inspelen op de gezondheid, zoals Becel Pro Activ, Yakult, Knorr Vie. Allemaal producten die stevig ondersteund worden met advertenties en media-aandacht. En dat moet met de gezonde producten in de bakkerij ook gebeuren. Anders weet de consument helemaal niet dat zijn bakker óók op de gezondheidstrend inspeelt. Terwijl de bakkerondernemer daar wel veel mogelijkheden voor heeft. Een groot aantal meel- en grondstoffabrikanten in de bakkerij heeft producten gelanceerd die juist gespitst zijn op dit item.

 

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels