nieuws

Schoolontbijt goed alternatief voor Week van het Brood

Nieuws

Dit was de vorige stelling van Bakkerswereld. Op de stelling reageerden 139 mensen. Een meerderheid van bijna 67 procent, 93 bakkers, is het met de stelling eens. 33,1 Procent, 46 ondernemers, niet.

Schoolontbijt goed alternatief voor Week van het Brood

Dit was de vorige stelling van Bakkerswereld. Op de stelling reageerden 139 mensen. Een meerderheid van bijna 67 procent, 93 bakkers, is het met de stelling eens. 33,1 Procent, 46 ondernemers, niet.

In week 44 vond het vijfde Nationaal Schoolontbijt plaats. Ongeveer 440.000 kinderen ontbeten op school. Zo werd het belang van het ontbijten met brood onderstreept.
 
Aanvulling
Sjoerd Arts van Arts Kwaliteitsbakkerij uit Ottersum is van mening dat Het Nationaal Schoolontbijt een prachtige aanvulling is op de Week van het Brood. Hij ziet dus mogelijkheden in het promoten van beide evenementen en maakt geen keuze voor of het een of het ander.
Hij vervolgt zijn reactie op de stelling: ‘Met het schoolontbijt bereik je een heel groot publiek. Veel mensen die niet of niet altijd bij jou in de zaak komen. En die je dan meteen warm in de winkel kunt onthalen.’
Dat je met Het Nationaal Schoolontbijt een groot publiek bereikt, is weer bewezen. Naast het bereik van de 440.000 kinderen en hun familie, werd het ontbijt ook door de media breed uitgemeten.
 
Onderscheidend
Geert Caniels, directeur van het Echte Bakkersgilde, spreekt zijn voorkeur uit voor Het Nationaal Schoolontbijt vanwege het onderscheidend vermogen. Caniels: ‘De Week van het Brood geniet en genoot een hoge bekendheid. Maar inmiddels heeft elk zichzelf respecterend generiek product wel een Dag van… of Week van… Onderscheidend ben je dus niet meer als branche. Het Nationaal Schoolontbijt is dat wél.’
 
Klant van de toekomst
Hij vervolgt: ‘Een kans voor iedere bakker, groot of klein, om samen het ontbijt meer in de belangstelling te krijgen. Iedere bakker kan via het schoolontbijt zijn specialiteit onder de aandacht brengen bij de klant van de toekomst. Die mond-tot-mondreclame en naamsbekendheid levert je veel meer op tegen veel geringere kosten dan een advertentie op de automatische piloot in het lokale huis-aan-huisblad. De enorme positieve publiciteit voor de lokale bakker werkt in mijn ogen positief voor die betreffende bakker.’

Reageer op dit artikel