nieuws

Consument ontevreden over retail

Nieuws

UTRECHT – Consumenten zijn bijzonder ontevreden over de retail. Zij vinden met name dat levensmiddelenwinkels onvoldoende inspelen op thema’s als gezondheid, wellness en betaalbare duurzaamheid.

Consument ontevreden over retail

UTRECHT – Consumenten zijn bijzonder ontevreden over de retail. Zij vinden met name dat levensmiddelenwinkels onvoldoende inspelen op thema’s als gezondheid, wellness en betaalbare duurzaamheid.
 

Dit is één van de belangrijkste conclusies uit het onderzoek Future Consumer: How shopper Needs and Behaviour Will Impact Tomorrow’s Value Chain van Capgemini. Het onderzoek is gehouden onder meer dan 2000 consumenten in Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland en de VS.
 
Gezondheid
Van de ondervraagde consumenten noemt 85 procent ‘gezondheid’ als het belangrijkste thema voor de komende jaren. Veel consumenten beschouwen daarnaast duurzaaamheid als een bijzonder belangrijk aspect bij toekomstige aankoopbeslissingen.
Volgens retailspecialist Bert Keizer van CapGemini betekenene de uitkomsten van het onderzoek dat de retailsector de komende jaren voor grote en elkaar snel opvolgende veranderingen komt te staan. ‘Dat vergt veel aanpassing, verregaande rationalisatie, meer aandacht voor innovatie en het vermogen die innovaties snel door te voeren.’
Ongenoegens
De meest geuite ongenoegens van consumenten hebben betrekking op productspecifieke kenmerken als kwaliteit en beschikbaarheid. Daarnaast vormen de toegangkelijkheid, verpakking, informatie op labels, bijvoorbeeld op het gebied van gezondheid en wellness een barrière. 
 

Reageer op dit artikel