nieuws

Binnenstad favoriet bij consumenten

Nieuws

AMSTERDAM – Nederlandse consumenten doen hun boodschappen het liefst in het centrum van de stad. Liefst 56 procent van de klanten winkelt bij voorkeur in de binnenstad, een kwart geeft de voorkeur aan een overdekt winkelcentrum.

Binnenstad favoriet bij consumenten

AMSTERDAM – Nederlandse consumenten doen hun boodschappen het liefst in het centrum van de stad. Liefst 56 procent van de klanten winkelt bij voorkeur in de binnenstad, een kwart geeft de voorkeur aan een overdekt winkelcentrum.
 
 

Dat blijkt uit een onderzoek van het bureau GfK in opdracht van het modevakblad Textilia. Weidewinkels (10 procent) of buiten de binnenstad (9%) zijn minder populair in de ogen van de klant.
Bij tieners, twintigers en hoogeropgeleiden is de binnenstad het populairst. Zij noemen als belangrijkste redenen dat alle winkels hier dicht bij elkaar zitten, dat het er gezellig druk is en dat alle winkelketens aanwezig zijn.
 
Winkelcentrum
Bij de inwoners van de drie grote steden is het overdekte winkelcentrum juist het populairst, evenals bij vijftigers, zeventigplussers en lageropgeleiden. Ook zij prijzen dat alle winkels hier bijelkaar zitten, maar zijn ook blij met de parkeergelegenheid.
Bron: zibb.nl
Reageer op dit artikel