nieuws

Herlancering Malsovit brood

Nieuws

BAKKERSWERELD – Natural Foods in Putten heeft met fabrikant Molen Prins van Oranje de merknaam Malsovit overgenomen. Het brood werd aan het eind van de jaren ’80 op de markt gebracht en gepositioneerd als een afslankbrood. Aalt van de Kraats van Natural Foods wil proberen het merk een nieuwe uitstraling te bezorgen.

Herlancering Malsovit brood

BAKKERSWERELD – Natural Foods in Putten heeft met fabrikant Molen Prins van Oranje de merknaam Malsovit overgenomen. Het brood werd aan het eind van de jaren ’80 op de markt gebracht en gepositioneerd als een afslankbrood. Aalt van de Kraats van Natural Foods wil proberen het merk een nieuwe uitstraling te bezorgen.

Het brood dat nu als Malsovit wordt geleverd is wat minder zwaar. Het bevat 60% meer voedingsvezel dan volkorenbrood. Het geeft daardoor sneller een gevuld gevoel. Bovendien is er behoefte aan voedingsvezel, weet Van de Kraats. Uit Europees onderzoek blijkt dat 90% van de consumenten te weinig voedingsvezel binnenkrijgt. Problemen met de stoelgang door het vezelrijke brood zijn er nauwelijks. De weinige vetten die het brood bevat hebben een laxerende werking.
 
 
Warme bakker
Malsovit wordt inmiddels verkocht door 150 warme bakkers. Natural Foods wil dat aantal in 2007 uitbreiden naar 350. De bakkers ontvangen een droge mix, waarvan zij het brood kunnen bakken. Er is bewust voor gekozen om het brood buiten de supermarkten te houden.
Natural Foods heeft het merk Malsovit al een nieuwe uitstraling gegeven. Het bedrijf helpt lokale bakkers via raamposters. Er zal ook een grotere campagne komen om de naamsbekendheid te vergroten, maar dan moet het brood in ieder geval bij 250 bakkers verkrijgbaar zijn. Op dat moment zal worden gestart met advertenties in de kranten.
www.malsovit.nl
 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels