nieuws

Bolletje verkoopt Gebakken Lucht

Nieuws

ALMELO – Koekfabrikant Bolletje komt met een opmerkelijke serie nieuwe producten. Met ‘Chips bij de koffie’, ‘Gebakken Lucht’ en ‘Nogal Lange Koekjes’ wil het bedrijf de hofnar van het supermarktschap worden. De eerste van de zes nieuwe producten zijn al te vinden bij Albert Heijn, in de komende weken wordt verdere distributie opgebouwd. De bedoeling is dat de reclamecampagne rond week 35/36 van start gaat.

Bolletje verkoopt Gebakken Lucht

ALMELO – Koekfabrikant Bolletje komt met een opmerkelijke serie nieuwe producten. Met ‘Chips bij de koffie’, ‘Gebakken Lucht’ en ‘Nogal Lange Koekjes’ wil het bedrijf de hofnar van het supermarktschap worden. De eerste van de zes nieuwe producten zijn al te vinden bij Albert Heijn, in de komende weken wordt verdere distributie opgebouwd. De bedoeling is dat de reclamecampagne rond week 35/36 van start gaat.

De komende weken worden zes nieuwe producten geïntroduceerd. Bij een paar gaat dat om vernieuwde oude bekenden. Zo kennen we de ‘Nogal Lange Koekjes’ al als Bolletje Eindeloos. Producten als ‘Koek om te Breken’, ‘Chips voor bij de Koffie’ en ‘Brood uit ’t Vuistje’ zijn volledig nieuw. De producten zitten in felrode zakken en doosjes en de aloude reclameslogan ‘Ik wil Bolletje’ staat nu ook op de verpakking.
 
Analyse
De opmerkelijke nieuwe strategie van Bolletje is de uitkomst van een zelfanalyse die de van oorsprong Almelose beschuitbakker uitvoerde. Uit de analyse van Bolletje kwam een nieuw archetype naar voren waaraan het bedrijf zich voortaan spiegelt: de hofnar. ‘We hebben nieuwe kernbegrippen voor ons merk opgesteld: ontdeugend, ontwapenend, echt, vrolijk en verrassend. We lanceren nu de eerste nieuwe producten, maar al onze producten gaan we ombouwen naar de nieuwe huisstijl. Ook werken we al aan nieuwe introducties’, aldus Geert Jan van Ark, algemeen directeur van Bolletje.
 
Bron: distrifood.nl

Reageer op dit artikel