nieuws

Merk Gulden Krakeling daalt hardst

Nieuws

De Gulden Krakeling is het A-merk dat het meest terrein heeft verloren in 2006 in de Nederlandse supermarkten. Dit blijkt uit de Merken Top 100 van vakblad Foodmagazine.

De Gulden Krakeling is het A-merk dat het meest terrein heeft verloren in 2006 in de Nederlandse supermarkten. Dit blijkt uit de Merken Top 100 van vakblad Foodmagazine.

In 2005 stond het merk nog op plaats 44 in de top, in 2006 is het gedaald naar 88. Een groei index van 53,8. De oorzaak: de koekjes van De Gulden Krakeling zijn voor een groot deel ingewisseld voor private label. Met name bij de supermarkten van Superunie. Dit zijn onder meer Plus, Jumbo, Hoovliet Spar, Jan Linders, Boni en Deen winkels.

Het merk levert hierdoor ook bijna de helft van de omzet in. Er blijft nog 26 miljoen euro over na een daling van 22 miljoen euro.

De top drie van de Merken Top 100 bestaat uit Campina, Douwe Egberts en Marlboro.

Reageer op dit artikel