nieuws

Lizzy Lamers van Wim Lamers de Echte Bakker in Heesch:

Nieuws

‘Winkel zien als eigen huis

‘Winkel zien als eigen huis’

Lizzy Lamers verzorgt de pr en marketing van het familiebedrijf. ‘We hebben onze klanten een hyacint cadeau gedaan met daarop een sticker “Finalist Bakkerij van het Jaar Wim Lamers”. Daarnaast hebben we vanaf de eerste week van januari elke week vier feestelijke, scherpe aanbiedingen.’
De klanten van Lamers mochten ook op memo’s schrijven waarom hun bakker moet winnen. ‘Op negen van de tien briefjes stond dat men zo klantvriendelijk en leuk wordt geholpen in de winkel. Dit is voor onze winkeldames zeker een opsteker. Het hele team hebben we vanaf het eerste moment betrokken bij de deelname. In een restaurant hebben we het wat en waarom van de wedstrijd duidelijk gemaakt. Toen we genomineerd werden hebben we een borrel georganiseerd en het grote nieuws verteld. Zo hebben we de verkiezing belangrijk gemaakt.’
De verkiezing heeft veel nieuwe klanten opgeleverd. ‘Voor de kerst hebben we zo’n 7 tot 10 procent geplust en na de kerst zo’n 20 procent ten opzichte van 2004. We hebben ook veel nieuwe bedrijven van kerstpakketten en stollen voorzien.’
Inmiddels loopt de spanning flink op. ‘We zijn al heel blij met dit resultaat. Zeker omdat we voor het eerst meedoen. Het is voor ons een bevestiging dat je niet per se een nieuwe winkel hoeft te hebben. Onze winkels zijn gevestigd in oude panden in Heesch en Oss en het interieur is respectievelijk acht en vijftien jaar oud, maar dat is niet te zien. Je moet je winkel zien als je eigen huis en er zo mee omgaan.’
 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels