nieuws

Tieners willen meer technologie in supers

Nieuws

BAKKERSWERELD – Jonge supermarktklanten willen meer technologie in de supermarkt. Tevens willen ze dat supermarktpersoneel helpt bij het inladen van de boodschappen in de auto.

Tieners willen meer technologie in supers

BAKKERSWERELD – Jonge supermarktklanten willen meer technologie in de supermarkt. Tevens willen ze dat supermarktpersoneel helpt bij het inladen van de boodschappen in de auto.

Dit blijkt uit onderzoek van het Engelse Institute of Grocery Distribution onder dertien- tot negentienjarigen. Volgens de onderzoekers is er behoefte aan snelheid en een andere rol voor het supermarktpersoneel. Van de Engelse tieners wil 59 procent weinig of geen bemoeienis van het winkelpersoneel en van die groep tieners wil 66 procent het liefst de eigen boodschappen scannen. Verder wensen de tienerklanten zich bijvoorbeeld knoppen in de gangpaden om personeel op te roepen, satellietgenavigeerde winkelwagens die de weg wijzen naar producten en informatiezuilen en boodschappenlijsten die door de computer zijn samengesteld op basis van voorgaand koopgedrag, aanbiedingen en voorkeursmerken. Gerardine Padbury, senior onderzoeker bij IGD: ‘Het onderzoek laat zien dat toekomstige klanten nog veeleisender zijn dan die van vandaag de dag. Ze kennen geen wereld zonder technologische ondersteuning en verwachten die zowel thuis als bij het winkelen.’ Daarnaast zijn de jonge supermarktklanten dol op grote supermarkten. 62 procent van hen geeft hier de voorkeur aan, terwijl slechts 4 procent de voorkeur geeft aan een kleine winkel met levensmiddelen.

Reageer op dit artikel