nieuws

‘Bakker moet zich beter onderscheiden

Nieuws

BAKKERSWERELD – Bakkers moeten zich meer richten op onderscheidend vermogen. Dat stelt de Rabobank in haar jaarlijkse uitgave van Cijfers & Trends, editie 2006/2007.

‘Bakker moet zich beter onderscheiden

BAKKERSWERELD – Bakkers moeten zich meer richten op onderscheidend vermogen. Dat stelt de Rabobank in haar jaarlijkse uitgave van Cijfers & Trends, editie 2006/2007.

De ambachtelijke bakker heeft de afgelopen jaren marktaandeel verloren ten opzichte van het supermarktkanaal. Supermarkten hebben een inhaalslag gemaakt, vooral op het terrein van de luxe broden en producten. De financiële dienstverlener meent dat ambachtelijke bedrijven zich meer moeten focussen op hun onderscheidende vermogen. Dat geldt niet alleen voor het assortiment, maar ook voor reclame, presentatie en verpakking. Er zal meer gedacht moeten worden in concepten en formules; het creëren van meerwaarde en onderscheid ten opzichte van de concurrent. De bank verwacht dat de omzet in de bakkerijbranche in 2006 en 2007 licht zal toenemen. CAD Accountancy rapporteert in haar bedrijfsvergelijking een lichte omzetgroei gedurende de eerste achttien weken van 2006. Kansen ziet de bank in de verkoop van luxe producten, mede door de betere economische vooruitzichten.
Lees meer over Cijfers&Trends in Bakkerswereld aanstaande donderdag.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels