nieuws

Test met rollend winkelmandje

Nieuws

Albert Heijn en Plus testen een nieuw winkelmandje op wielen. Het mandje is groter dan de standaard mandjes waarmee klanten hun boodschappen doen en zou zorgen voor stijgende winkelomzetten.

Test met rollend winkelmandje

Albert Heijn en Plus testen een nieuw winkelmandje op wielen. Het mandje is groter dan de standaard mandjes waarmee klanten hun boodschappen doen en zou zorgen voor stijgende winkelomzetten.
 

Uit onderzoek blijkt dat de stapelbare mandjes consumenten langer in de winkel blijven en meer boodschappen doen. Dit stelt een woordvoerder van Checkpoint Meto Benelux in De Telegraaf. ‘Wij zijn in gesprek met verschillende grote supermarktketens en in winkels van onder andere Albert Heijn en Plus lopen al proeven met de mandjes.’ In Scandinavië, Spanje en Frankrijk is het innovatieve winkelmandje al een groot succes en gemeengoed geworden. ‘Zeker in stadswinkels is dit ideaal’, aldus de woordvoerder. De rijdende winkelmand is bijna de helft groter dan een klassiek winkelmandje en is te tillen en te rijden. ‘Het verlicht het winkelen voor de klant. Klanten hoeven niet langer te stoppen als hun mandje te vol raakt of te zwaar wordt.’ Vorig jaar werkte Eurospar-ondernemer Jaap Minderhoud al met een vergelijkbaar concept. In zijn winkel waren de rollende mandjes een groot succes.
 
 

Reageer op dit artikel