nieuws

Sterke groei light producten

Nieuws

Het assortiment lightproducten in de supermarkt groeit sterk.Ruim 70 procent van de Nederlandse consumenten koopt wel eens laagcalorische of lightproducten. Dit blijkt uit marktonderzoek onder duizend consumenten door het Amersfoortse marktonderzoekbureau Aurelia.

Het assortiment lightproducten in de supermarkt groeit sterk.Ruim 70 procent van de Nederlandse consumenten koopt wel eens laagcalorische of lightproducten. Dit blijkt uit marktonderzoek onder duizend consumenten door het Amersfoortse marktonderzoekbureau Aurelia.
 

Twijfel aan de werking van light-producten is de voornaamste reden voor consumenten om deze artikelen niet te kopen. Vooral in de productgroepen zuivel en frisdranken zijn veel laagcalorische producten te koop. Ook het aanbod van light snoep en light snacks neemt toe. Bij frisdranken hebben de light producten meestal dezelfde prijs, terwijl in zuivel de light-producten meestal duurder zijn dan de gewone varianten. 28% Van de consumenten zegt nooit laagcalorische of light producten te kopen. Van deze groep niet-kopers heeft 60 procent een gezond gewicht, maar ruim 35 procent kampt met overgewicht (BMI hoger dan 25). Bijna de helft van de niet-kopers geeft aan de werkzaamheid van light producten ernstig te betwijfelen.
 
 

Reageer op dit artikel