nieuws

Nieuwe promotiecampagne warme bakker start in mei

Nieuws

BAKKERSWERELD – Radiospots op de zenders Radio 538, 3FM en Sky Radio, nieuwspagina’s in lokale weekbladen, nieuw winkelmateriaal en maximaal inhaken op de Week van het Brood. Zo ziet de promotiecampagne ‘Volg je neus naar de warme bakker’ van de Commissie Detailhandel Brood & Banket van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel en het Hoofdbedrijfschap Ambachten (HBD/HBA) er in 2006 uit.

Nieuwe promotiecampagne warme bakker start in mei

BAKKERSWERELD – Radiospots op de zenders Radio 538, 3FM en Sky Radio, nieuwspagina’s in lokale weekbladen, nieuw winkelmateriaal en maximaal inhaken op de Week van het Brood. Zo ziet de promotiecampagne ‘Volg je neus naar de warme bakker’ van de Commissie Detailhandel Brood & Banket van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel en het Hoofdbedrijfschap Ambachten (HBD/HBA) er in 2006 uit.
 

De eerste campagneperiode start op 15 mei. De campagne is bedoeld om consumenten, met name de boodschappers van 20-34 jaar, te stimuleren brood en banket bij de ambachtelijke brood- en banketbakker te kopen. In de campagne-uitingen is veel aandacht voor lekker ovenvers, gezond, kwaliteit en service.
 
Radio en lokale weekbladen
De campagne is opgehangen aan 3 eetmomenten: feest (mei), lunch (september) en ontbijt (oktober). In elke campagneperiode worden radiospots uitgezonden via de drie populairste en best beluisterde radiozenders in de doelgroep: Radio 538, 3FM en Sky Radio.
Bovendien wordt in elke campagneperiode een opgemaakte redactionele pagina aangeboden aan de lokale weekbladen met tips en wetenswaardigheden over de warme bakker en het bakkersambacht. De website www.warmebakkers.nl ondersteunt de campagne.
 
Ruik, proef en geniet
Met de vlaggenlijn ‘Ruik, proef en geniet’ wordt de campagne zichtbaar gemaakt in de winkels. Voor banketbakkers is een eigen vlaggenlijn beschikbaar. Voor de eerste campagneperiode in mei is speciaal voor de kinderen van klanten een feestelijke puzzel gemaakt rondom de slogan ‘Volg je neus naar de warme bakker’. De bekende kinderboekenillustrator Anet van de Vorst heeft de illustratie gemaakt. In de derde week van april ontvangen de ambachtelijke brood- en banketbakkers een campagnemailing met een bestelkaart voor een gratis actiepakket met puzzels, poster en de vlaggenlijn.
 
Ontbijttest van de warme bakker
Van 30 oktober tot 4 november wordt de Week van het Brood gehouden met als thema ontbijt. In deze week worden bakkers ondersteund bij de organisatie van diverse publieksactiviteiten. De commissie organiseert in deze week een landelijke wedstrijd ‘Doe de ontbijttest van de warme bakker’, waarmee mooie prijzen zijn te winnen.
 
 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels