nieuws

GfK tempert zomerse omzetvreugde

Nieuws

BAKKERSWERELD – De warme julimaand heeft volgens het GfK niet geleid tot extra omzet in de Nederlandse supermarkten. Daarmee laat GfK een ander geluid horen dan het Distrifood Lezerspanel. Daarin meldden ondernemers topomzetten.

GfK tempert zomerse omzetvreugde

BAKKERSWERELD – De warme julimaand heeft volgens het GfK niet geleid tot extra omzet in de Nederlandse supermarkten. Daarmee laat GfK een ander geluid horen dan het Distrifood Lezerspanel. Daarin meldden ondernemers topomzetten.
 

Volgens het GfK steeg de omzet met 3,4 procent op jaarbasis, in lijn met de omzetgroei in de maanden januari tot en met juni. De cijfers van het onderzoeksbureau zeggen dat de omzet in juli uitkwam op 2,08 miljard euro. In juli 2005 stond de teller op 2,01 miljard euro. De waarde van de gemiddelde kassabon nam volgens het GfK toe met 4,4 procent tot 19,21 euro. Het Distrifood lezerspanel, dat bestaat uit ruim vierhonderd supermarktondernemers, meldt echter dat de warme periode juist wel heeft gezorgd voor een overweldigende omzet. Vooral ijs, fris, bier en barbecue-artikelen waren niet aan te slepen. Hierdoor lag de omzetstijging vaak op 50 procent of hoger. Ook wijn, bier, salades, agf, zuivelproducten en kant- en klaarmaaltijden waren erg gewild tijdens de warme dagen.
Bron: Distrifood
 

Reageer op dit artikel