nieuws

Consument positief over de warme bakker

Nieuws

BAKKERSWERELD – Consumenten hebben een positief beeld van de warme bakker. Consumenten waarderen vooral de kwaliteit (vers, lekker en goed brood), het gevarieerde en uitgebreide assortiment en de ambachtelijke beleving.

Consument positief over de warme bakker

BAKKERSWERELD – Consumenten hebben een positief beeld van de warme bakker. Consumenten waarderen vooral de kwaliteit (vers, lekker en goed brood), het gevarieerde en uitgebreide assortiment en de ambachtelijke beleving.
 

Dat blijkt uit onderzoek van de Commissie Detailhandel Brood en Banket van het HBD/HBA. De commissie deed onderzoek naar het imago van de warme bakker. Het onderzoek toont aan dat er weinig verschillen bestaan over hoe diverse leeftijdsgroepen tegen de warme bakker aankijken. Levensstijl is een meer bepalende factor. Consumenten zijn eerder geneigd naar de warme bakker te gaan als zij overdag meer tijd hebben, kwaliteitsbewust zijn, in een dorp wonen of zijn opgegroeid met de warme bakker. De banketbakker scoort vooral goed op aspecten als creativiteit, exclusiviteit en kwaliteit. Dat blijkt uit onderzoek van de Commissie Detailhandel Brood en Banket van het HBD/HBA. De commissie deed onderzoek naar het imago van de warme bakker. Het onderzoek toont aan dat er weinig verschillen bestaan over hoe diverse leeftijdsgroepen tegen de warme bakker aankijken. Levensstijl is een meer bepalende factor. Consumenten zijn eerder geneigd naar de warme bakker te gaan als zij overdag meer tijd hebben, kwaliteitsbewust zijn, in een dorp wonen of zijn opgegroeid met de warme bakker. De banketbakker scoort vooral goed op aspecten als creativiteit, exclusiviteit en kwaliteit.
 

Reageer op dit artikel