nieuws

Britse fabrikant lijdt onder gezondheidstrend

Nieuws

BAKKERSWERELD – De verkoop van hartige broodjes in Groot-Brittannië lijdt onder de gezondheidsrage.

Britse fabrikant lijdt onder gezondheidstrend

BAKKERSWERELD – De verkoop van hartige broodjes in Groot-Brittannië lijdt onder de gezondheidsrage.
 

Michael Darrington, algemeen directeur van Greggs, met ruim 1.300 vestigingen de grootste keten van bakkerij- en broodjeswinkels, zei bij een toelichting op de jaarcijfers dat de klant meer zoekt naar producten met minder vet en dat er een markt voor alternatieve producten aan het ontstaan is. Northern Foods meldt dat de afzet van deegproducten met vette of ongezond geachte bestanddelen in de eerste twee maanden van 2006 daalde met 11% ten opzichte van 2004. Het bedrijf komt voor de tweede keer in twee maanden met een winstwaarschuwing.
 
McDonalds dicht
Ook Britvic, tweede op de Britse markt voor frisdranken, komt met een winstwaarschuwing vanwege de afnemende verkoop van koolzuurhoudende drankjes. McDonalds sluit 25 Britse vestigingen vanwege een tekort aan klanten. Met een faillissement begin dit jaar is Canterbury Goods een van de grootste slachtoffers van de gezondheidstrend. De directe aanleiding was de succesvolle campagne van tv-kok Jamie Oliver voor gezondere schoollunches. In de supermarkten is de trend zichtbaar door producten met namen als Healthy Living (Tesco), Be Good to Yourself (Sainsbury’s) en Good for You (Asda).
 

Reageer op dit artikel