nieuws

Plevier en Van Dam samen verder in Group7

Marktberichten 1228

Carolien Plevier en Martin van Dam gaan vanaf 1 april 2018 samen verder als partners in Group7 Bureau voor Food-commerce. Het adviesbureau voor digitale marketing en e-commerce zet stevig in op groei.

Plevier en Van Dam samen verder in Group7

De partners Carolien Plevier en Martin van Dam nemen in Group7 Bureau voor Food-commerce, veel ervaring uit de foodsector mee. Plevier heeft kennis van zowel de foodservice als de bakkerij. Group7 is 6 jaar geleden opgericht door Martin van Dam, voormalig directeur Marketing & E-commerce bij Deli XL (nu Bidfood).

Activiteiten in Nederland

‘We werken al 2 jaar intensief samen’, zegt Plevier. ‘Mijn activatie marketing en saleservaring en Martin’s E-commerce consultancy sluiten naadloos op elkaar aan. Nu is het tijd om de volgende stap te maken. Voor mij biedt het veel duidelijkheid voor mijn klanten en netwerk in Nederland. Mijn bedrijf Touch Activation Marketing zal niet meer actief zijn in Nederland en al mijn

Carolien Plevier en Martin van Dam.

Nederlandse activiteiten komen onder Group7 te vallen.’

Ook Het Nederlands Kokspanel dat Plevier per 1 maart 2018 van FoodInc. overnam, komt onder Group7 te vallen. In België heeft Carolien Plevier nog het label Foodservice Community, wat verder onafhankelijk blijft van Group7.

Het doel van Group7

Group7 heeft als doel de foodleveranciers online te laten schitteren. Group7 focust zich op marketing & e-commerce consultancy in de B2B foodmarkt, of te wel Food-commerce.  ‘We werken op 4 gebieden om onze klanten te helpen’, zegt Martin van Dam, namelijk: (digitale) strategie, content, organisatie en webpresence.’ Plevier vult aan: ‘Dit doen we heel praktisch in drie eenvoudige stappen: het begint altijd met een inzicht. Echt begrijpen welke problemen van klanten we gaan oplossen. Dan kiezen we richting, een sterk concept of strategie en dan gaan we over tot actie. Dat doen we op een Agile manier, waardoor we snel meetbare resultaten bereiken voor onze klanten.’

Group7 biedt nu het totale spectrum van e-commerce en activatie marketing aan, van advies tot implementatie. Door dit te combineren met de specialisatie in food B2B heeft Group7 een unieke propositie voor fabrikanten, leveranciers en groothandels in dit segment. Group7 bestaat inmiddels uit een eigen team van 5 adviseurs.

Lees ook: E-commerce en beleving kernwoorden op event Ambacht & Business

Reageer op dit artikel